Splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje
Splošni pogoji in navodila so sestavni del vseh aranžmajev sklenjenih med turistično agencijo Adriamar d.o.o. (v nadaljevanju TA Adriamar) ali pooblaščeno turistično agencijo in naročnikom, ki se prijavlja na izbrani turistični aranžma.
I. SPLOŠNA DOLOČILA
TA Adriamar prodaja lastne turistične aranžmaje in nastopa kot organizator potovanja. Splošni pogoji in določila so naročnikom dostopni na spletni strani www.adriamar.si ali na prodajnem mestu/pooblaščeni turistični agenciji, kjer je naročnik opravil rezervacijo. V primeru internetne ali telefonske prijave se šteje, da je naročnik sprejel Splošne pogoje in določila takrat, ko je pisno ali ustno naročil turistični aranžma.
TA Adriamar lahko deluje tudi kot posrednik pri prodaji aranžmajev drugega organizatorja. V tem primeru veljajo splošni pogoji drugega organizatorja. V primeru, da splošni pogoji drugega organizatorja niso na voljo, veljajo splošni pogoji Adriamar.
Organizator potovanja je potovalna agencija, ki nastopa kot organizator potovanja in jamči za izvedbo objavljenega programa po vsebini aranžmaja. Ime odgovornega organizatorja je navedeno na potrdilu o rezervaciji (prijavnica/pogodba, račun).
Naročnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali nakup in plačilo turističnega aranžmaja ali druge storitve Adriamar in se nanj nanašajo ti Splošni pogoji in določila.
II. PRIJAVA NA TURISTIČNI ARANŽMA IN SKLENITEV POGODBE
Naročnik se lahko na izbrani turistični aranžma prijavi pisno, ustno ali osebno:
Naročnik je dolžan navesti točne podatke o vseh prijavljenih osebah na turistični aranžma. V primeru, da naročnik ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oz. posledice, nastale zaradi napačnih podatkov. Naročnik v imenu vseh prijavljenih oseb soglaša z določili splošnih pogojev.
Ob rezervaciji TA Adriamar naročniku zaračuna standardne rezervacijske stroške (prijavnino) v višini 10 € na prijavo. V primeru, da vrednost turističnega aranžmaja znaša do največ 100 €, je višina prijavnine 7 € na prijavo. Pri rezervaciji pri pooblaščeni agenciji se plača višina prijavnine, ki jo določa cenik posrednika.
Pogodba med naročnikom in TA Adriamar velja za sklenjeno, ko je izvedeno plačilo (točka III. teh splošnih pogojev), ne glede na to ali je pogodba podpisana ali ne. Prijava je za potnika zavezujoča, od pogodbe lahko odstopi le v skladu z določili o naročnikovi odpovedi ali spremembi aranžmaja (točka VI. teh splošnih pogojev).
V primeru opcijske rezervacije s strani organizatorja veljajo pogoji za sklenitev pogodbe, vendar rezervacija za organizatorja ni zavezujoča v primeru višje sile ali naknadne zasedenosti kapacitet (»stop booking«).
V primeru naročnikove rezervacije na vprašanje (rezervacija na RQ), veljajo pogoji za sklenitev pogodbe in izvedeno plačilo (točka III. teh splošnih pogojev). Če rezervacija na vprašanje s strani organizatorja ni potrjena, se vplačilo vrne na transakcijski račun.
III. PLAČILA
Če ni pisno dogovorjeno drugače, naročnik ob prijavi oz. dogovorjenem plačilnem roku plača 30% celotne vrednosti aranžmaja, preostali del plačila pa mora biti poravnan najkasneje 14 dni pred začetkom potovanja. V kolikor je datum odhoda krajši od 14 dni, mora biti 100% plačilo izvedeno takoj ob rezervaciji. V primeru, da naročnik ne plača obveznosti v plačilnem roku, se šteje, da je odpovedal aranžma, in smiselno se uporabijo določila o naročnikovi odpovedi pogodbe o potovanju iz VI. točke teh splošnih pogojev in določil.
V primeru rezervacije na vprašanje (rezervacija na RQ), naročnik plača varščino v višini 30% celotne vrednosti aranžmaja oz. je odvisna od lestvice stroškov odpovedi odgovornega organizatorja ter predvidenega datuma odhoda.
Za dan plačila se šteje dan, ko TA Adriamar na svoj transakcijski račun prejme naročnikovo nakazilo.
Kadar je turistični aranžma rezerviran s strani pooblaščene turistične agencije, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo, v kolikor ni v medsebojni pogodbi s pooblaščeno turistično agencijo dogovorjeno drugače.
IV. CENE ARANŽMAJEV
Cene aranžmajev so objavljene v evrih in davek na dodano vrednost je že vključen. Cene so določene s programom ter veljajo od dneva objave programa. Naročnik je ob osnovni ceni turističnega aranžmaja dolžan plačati tudi vsa morebitna obvezna doplačila (npr. takse, enoposteljna soba, dodatni obroki) ter morebitna ostala doplačila (npr. zavarovanje), kar skupaj predstavlja končno obveznost za naročnika.
TA Adriamar si pridržuje pravico do povišanja cene do največ 8% vrednosti aranžmaja zaradi sprememb v menjalniškem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. O morebitni spremembi cene mora TA Adriamar naročnika obvestiti najmanj 20 dni pred začetkom potovanja. Če zvišanje dogovorjene cene turističnega aranžmaja presega 8% ima naročnik pravico razdreti pogodbo in je upravičen do povračila vplačanega zneska brez nadomestila škode ter zmanjšanega za morebitne stroške zavarovanja in podobnih stroškov. Tako določilo v nobenem primeru ne trdi, da bodo nastopili pogoji za zvišanje cene.
Cene doplačil, ki jih mora naročnik poravnati v kraju bivanja/letovanja so informativne narave in lahko nekoliko odstopajo.
V. KATEGORIZACIJA NASTANITVENIH OBJEKTOV IN STORITVE
Nastanitveni objekti so označeni z zvezdico (*) v skladu z uradno nacionalno kategorizacijo v posamezni državi, v času oblikovanja ponudbe. Organizator na kategorizacijo nima nikakršnega vpliva. Standardi kategorizacije lahko v nekaterih državah odstopajo od kriterijev, ki veljajo v Republiki Sloveniji ter večini zahodnoevropskih držav in zato niso primerljivi. Ponudba, hišni red, prehrana, plaže in ostale storitve nastanitvenih objektov so pod nadzorom lokalnih turističnih organizacij in organizator tudi na te elemente nanje nima vpliva.
Gostje koristijo penzionske storitve po hotelskem urniku od prijave do odjave v hotelu. Pri turističnih aranžmajih, ki so označeni z »vse vključeno« (all inclusive) se ponudba razlikuje od objekta do objekta. Opisu objekta je dodan podrobnejši opis ponudbe, ki je vključena v storitev »vse vključeno« in ga je organizator pridobil od nastanitvenega objekta.
Če naročnik ob rezervaciji ne doplača nastanitve s posebnimi značilnostmi (npr. balkon, pogled na morje, prva vrsta ipd.), je nameščen v eni od standardnih nastanitvenih enot, ki jih nudi nastanitveni objekt. Dodelitev enot je v pristojnosti nosilcev storitev v kraju samem (recepcija, mesto prevzema ključa ipd.) in organizator na to nima vpliva. Če z dodelitvijo niste zadovoljni, se nemudoma obrnite na recepcijo oziroma mesto prevzema ključa.
Naročnik lahko ob rezervaciji poda želje (npr. določena lega sobe, nadstropje, bližina morja ipd.), ki jih organizator posreduje objektu, ne more pa zagotoviti, da bodo te tudi izpolnjene. Objavljene slike nastanitvenih enot predstavljajo le primere bivanja, merilo predstavlja razpisano besedilo objavljeno na spletni strani www.adriamar.si.
Pri namestitvi v triposteljnih sobah je potrebno upoštevati, da gre največkrat za dvoposteljno sobo s pomožnim ležiščem. Pomožna ležišča so običajno manjše postelje (npr. raztegljiv kavč ali zložljiva postelja) in tako bolj primerne za spanje otrok in ne odraslih oseb. Nekateri hotelirji ob privolitvi naročnika sprejmejo v take sobe tudi dva otroka, vendar je v tem primeru drugi brez lastnega ležišča in reklamacije na udobje niso upoštevane.
VI. NAROČNIKOVA ODPOVED ALI SPREMEMBA ARANŽMAJA
Naročnik ima pravico, da lahko kadarkoli pred začetkom turističnega aranžmaja odstopi od pogodbe sklenjene z organizatorjem. Odpoved turističnega aranžmaja mora biti podana prijavnemu mestu v pisni obliki, drugače se odpoved ne upošteva. Za dan odpovedi se šteje dan, ko organizator naročniku ali pooblaščeni turistični agenciji pisno potrdi prejem odpovedi.
V primeru, če naročnik odpove turistični aranžma si TA Adriamar pridržuje pravico do povračila stroškov zaradi naročnikove odpovedi. Višina odpovednih stroškov je odvisna od preostalega časa do začetka turističnega aranžmaja in se zaračunava po posebni lestvici v odstotkih od celotne cene aranžmaja, ne glede na to, kakšen delež je bil plačan do dneva odpoved:
Ne glede na čas odpovedi TA Adriamar zadrži tudi morebitne premije zavarovanj in zaračuna administrativne stroške v višini 15 €.
Stroški odpovedi se lahko v posebnih primerih opredelijo tudi drugače, v takih situacijah je naročnik o višini stroškov seznanjen ob sklenitvi pogodbe.
Naročnik lahko po sklenitvi pogodbe spremeni ime ali število potnikov, nastanitev, datum potovanja, vendar le pod pogojem, da je taka sprememba možna brez odpovedi aranžmaja. V primeru, da je sprememba brez odpovedi možna, zaračuna TA Adriamar naročniku administrativne stroške v višini 15 €. V primerih, ko so stroški višji in nastanejo tudi stroški zaradi odpovedi in spremembe s strani izvajalcev pa TA Adriamar zahteva povrnitev dejanskih stroškov, ki so nastali zaradi spremembe in so lahko tudi višji od zgoraj navedenih. V primeru spremembe se upoštevajo prodajne cene, ki veljajo na dan spremembe. Kot sprememba potovanja se šteje vsaka sprememba, ki povzroči izpis nove pogodbe oz. napotnice/voucherja.
VII. ORGANIZATORJEVA ODPOVED ALI SPREMEMBA ARANŽMAJA
TA Adriamar si pridržuje pravico v celoti ali delno odstopiti od pogodbe, če zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ne more izpolniti pogodbe in o odstopu od pogodbe obvesti naročnika pred začetkom turističnega aranžmaja brez nepotrebnega odlašanja. TA Adriamar lahko odpove aranžma tudi v primeru, če se ne prijavi minimalno število potnikov, predvideno za posamezno vrsto aranžmaja, vendar najpozneje:
TA Adriamar lahko odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od naročnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil s TA Adriamar, predvsem če se ugotovi, da je naročnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, naročnik pa o tem ni obvestil organizatorja.
TA Adriamar lahko zamenja po pogodbi dogovorjeno nastanitev, kar se lahko zgodi tudi šele na kraju samem, vendar le z nastanitvijo v objektu iste ali višje kategorije. Morebitna višja cena nastanitve ne bremeni naročnika. TA Adriamar mora o taki spremembi naročnika nemudoma obvestiti.
TA Adriamar ne more prevzeti odgovornosti za spremembe turističnega aranžmaja zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.
TA Adriamar ne odgovarja za zamude prevoznikov (trajekt, ladja, letalo, vlak ipd.), kakor tudi ne za spremembe programa, ki bi nastale kot posledica takšnih zamud.
VIII. ODGOVORNOST ORGANIZATORJA IN PRAVICA POTNIKA
V primeru insolventnosti vam TA Adriamar kot organizator, skladno z zakonodajo in zakonom o varstvu potrošnikov, posreduje osnovne informacije o veljavnem Garantnem pismu za zavarovanje likvidnostnih težav organizatorjev potovanj in podjetij, ki omogočajo povezane potovalne aranžmaje:
IX. OBVEZNOSTI NAROČNIKA
Naročnik je dolžan poskrbeti, da njegovi dokumenti in prtljaga ustrezajo carinskim, zdravstvenim in drugim predpisom države, v katero potuje. Naročnik, ki rezervira potovanje v tujino, mora imeti veljaven potni list ali drug ustrezen veljaven osebni dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Naročnik si je dolžan pred potovanjem pridobiti vizum za državo v katere potuje, in opraviti cepljena, ki so za to državo zahtevana. Dokumenti so skrb vsakega naročnika in zato organizator odklanja vsako odgovornost, če mora naročnik zaradi neurejenih dokumentov, zaradi izgube ali kraje dokumentov potovanje prekiniti ali ne more odpotovati.
Naročnik je dolžan spoštovati hišni red v gostinskih in hotelskih objektih ter dobronamerno delovati s predstavnikom organizatorja, kolikor ne upošteva svojih obveznosti, odgovarja za povzročeno škodo.
Naročnik je dolžan pred sklenitvijo pogodbe podrobno preučiti organizatorjev program, ki mu je na voljo v pisni ali v elektronski obliki.
Če naročnik ne upošteva svojih obveznosti, odgovarja organizatorju za povzročeno škodo, organizator pa odklanja vsakršno odgovornost za škodo, ki jo je potnik utrpel v takem primeru.
X. ODSTOPNINA (ZAVAROVANJE RIZIKA ODPOVEDI)
Ob prijavi lahko sklenete odstopnino (zavarovanje rizika odpovedi) za primer, da se zaradi določenih nepredvidljivih okoliščin potovanja ne bi mogli udeležili. Ob izpolnitvi pogojev lahko uveljavljate vračilo vplačane kupnine za vaš rezervirani aranžma do pričetka potovanja. Odstopnina (zavarovanje rizika odpovedi) velja v primeru nepričakovanega poslabšanja zdravstvenega stanja (ne velja za kronične bolezni in zdravstvena stanja, ki so obstajala že pred sklenitvijo zavarovanja) ali smrti v ožji družini (zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Osnovna odstopnina (zavarovalna premija) je odvisna od cene aranžmaja in števila potnikov. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine, oziroma, da odstopnina ni mogoča. Sporazum o odstopnini se lahko sklene samo ob potrditvi rezervacije. Za zavarovanje veljajo pogoji iz klavzule o zavarovanju rizika odpovedi z izbrano zavarovalnico, s katerimi se potnik seznani ob sklenitvi zavarovanja.
Naročnik ima iz naslova vplačane odstopnine (odpovednega rizika) pravico do povračila vplačanega zneska za pogodbeno dogovorjene turistične storitve, zmanjšanega za administrativne stroške v višini 15 € na prijavo in vplačano odstopnino. Adriamar ne odgovarja za stroške načrtovanja potovanja (npr. stroški cepljenja, vizum, potni stroški, ipd…).
Odpoved potovanja mora naročnik javiti Adriamaru takoj in to obvezno v pisni obliki, v 24 urah od nastanka enega od vzrokov odpovedi, oziroma najkasneje 2 uri pred odhodom na potovanje.
Potek in čas reševanja škodnega primera je v pristojnosti zavarovalnice, pri kateri je bilo sklenjeno zavarovanje.
Več informacij je na voljo na povezavi Zavarovanje rizika odpovedi.
XI. POSEBNA DOLOČILA ZAKONA O VARSTVU POTROŠNIKOV
Izvlečki iz Zakona o varstvu potrošnikov, ki se nanašajo na organizacijo turističnih aranžmajev:
I. SPLOŠNA DOLOČILA
TA Adriamar prodaja lastne turistične aranžmaje in nastopa kot organizator potovanja. Splošni pogoji in določila so naročnikom dostopni na spletni strani www.adriamar.si ali na prodajnem mestu/pooblaščeni turistični agenciji, kjer je naročnik opravil rezervacijo. V primeru internetne ali telefonske prijave se šteje, da je naročnik sprejel Splošne pogoje in določila takrat, ko je pisno ali ustno naročil turistični aranžma.
TA Adriamar lahko deluje tudi kot posrednik pri prodaji aranžmajev drugega organizatorja. V tem primeru veljajo splošni pogoji drugega organizatorja. V primeru, da splošni pogoji drugega organizatorja niso na voljo, veljajo splošni pogoji Adriamar.
Organizator potovanja je potovalna agencija, ki nastopa kot organizator potovanja in jamči za izvedbo objavljenega programa po vsebini aranžmaja. Ime odgovornega organizatorja je navedeno na potrdilu o rezervaciji (prijavnica/pogodba, račun).
Naročnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali nakup in plačilo turističnega aranžmaja ali druge storitve Adriamar in se nanj nanašajo ti Splošni pogoji in določila.
II. PRIJAVA NA TURISTIČNI ARANŽMA IN SKLENITEV POGODBE
Naročnik se lahko na izbrani turistični aranžma prijavi pisno, ustno ali osebno:
- pisno preko interneta (elektronska pošta, internetne rezervacije)
- ustno preko telefona (ustna komunikacija s turističnim agentom)
- pri pooblaščeni turistični agenciji
Naročnik je dolžan navesti točne podatke o vseh prijavljenih osebah na turistični aranžma. V primeru, da naročnik ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oz. posledice, nastale zaradi napačnih podatkov. Naročnik v imenu vseh prijavljenih oseb soglaša z določili splošnih pogojev.
Ob rezervaciji TA Adriamar naročniku zaračuna standardne rezervacijske stroške (prijavnino) v višini 10 € na prijavo. V primeru, da vrednost turističnega aranžmaja znaša do največ 100 €, je višina prijavnine 7 € na prijavo. Pri rezervaciji pri pooblaščeni agenciji se plača višina prijavnine, ki jo določa cenik posrednika.
Pogodba med naročnikom in TA Adriamar velja za sklenjeno, ko je izvedeno plačilo (točka III. teh splošnih pogojev), ne glede na to ali je pogodba podpisana ali ne. Prijava je za potnika zavezujoča, od pogodbe lahko odstopi le v skladu z določili o naročnikovi odpovedi ali spremembi aranžmaja (točka VI. teh splošnih pogojev).
V primeru opcijske rezervacije s strani organizatorja veljajo pogoji za sklenitev pogodbe, vendar rezervacija za organizatorja ni zavezujoča v primeru višje sile ali naknadne zasedenosti kapacitet (»stop booking«).
V primeru naročnikove rezervacije na vprašanje (rezervacija na RQ), veljajo pogoji za sklenitev pogodbe in izvedeno plačilo (točka III. teh splošnih pogojev). Če rezervacija na vprašanje s strani organizatorja ni potrjena, se vplačilo vrne na transakcijski račun.
III. PLAČILA
Če ni pisno dogovorjeno drugače, naročnik ob prijavi oz. dogovorjenem plačilnem roku plača 30% celotne vrednosti aranžmaja, preostali del plačila pa mora biti poravnan najkasneje 14 dni pred začetkom potovanja. V kolikor je datum odhoda krajši od 14 dni, mora biti 100% plačilo izvedeno takoj ob rezervaciji. V primeru, da naročnik ne plača obveznosti v plačilnem roku, se šteje, da je odpovedal aranžma, in smiselno se uporabijo določila o naročnikovi odpovedi pogodbe o potovanju iz VI. točke teh splošnih pogojev in določil.
V primeru rezervacije na vprašanje (rezervacija na RQ), naročnik plača varščino v višini 30% celotne vrednosti aranžmaja oz. je odvisna od lestvice stroškov odpovedi odgovornega organizatorja ter predvidenega datuma odhoda.
Za dan plačila se šteje dan, ko TA Adriamar na svoj transakcijski račun prejme naročnikovo nakazilo.
Kadar je turistični aranžma rezerviran s strani pooblaščene turistične agencije, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo, v kolikor ni v medsebojni pogodbi s pooblaščeno turistično agencijo dogovorjeno drugače.
IV. CENE ARANŽMAJEV
Cene aranžmajev so objavljene v evrih in davek na dodano vrednost je že vključen. Cene so določene s programom ter veljajo od dneva objave programa. Naročnik je ob osnovni ceni turističnega aranžmaja dolžan plačati tudi vsa morebitna obvezna doplačila (npr. takse, enoposteljna soba, dodatni obroki) ter morebitna ostala doplačila (npr. zavarovanje), kar skupaj predstavlja končno obveznost za naročnika.
TA Adriamar si pridržuje pravico do povišanja cene do največ 8% vrednosti aranžmaja zaradi sprememb v menjalniškem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. O morebitni spremembi cene mora TA Adriamar naročnika obvestiti najmanj 20 dni pred začetkom potovanja. Če zvišanje dogovorjene cene turističnega aranžmaja presega 8% ima naročnik pravico razdreti pogodbo in je upravičen do povračila vplačanega zneska brez nadomestila škode ter zmanjšanega za morebitne stroške zavarovanja in podobnih stroškov. Tako določilo v nobenem primeru ne trdi, da bodo nastopili pogoji za zvišanje cene.
Cene doplačil, ki jih mora naročnik poravnati v kraju bivanja/letovanja so informativne narave in lahko nekoliko odstopajo.
V. KATEGORIZACIJA NASTANITVENIH OBJEKTOV IN STORITVE
Nastanitveni objekti so označeni z zvezdico (*) v skladu z uradno nacionalno kategorizacijo v posamezni državi, v času oblikovanja ponudbe. Organizator na kategorizacijo nima nikakršnega vpliva. Standardi kategorizacije lahko v nekaterih državah odstopajo od kriterijev, ki veljajo v Republiki Sloveniji ter večini zahodnoevropskih držav in zato niso primerljivi. Ponudba, hišni red, prehrana, plaže in ostale storitve nastanitvenih objektov so pod nadzorom lokalnih turističnih organizacij in organizator tudi na te elemente nanje nima vpliva.
Gostje koristijo penzionske storitve po hotelskem urniku od prijave do odjave v hotelu. Pri turističnih aranžmajih, ki so označeni z »vse vključeno« (all inclusive) se ponudba razlikuje od objekta do objekta. Opisu objekta je dodan podrobnejši opis ponudbe, ki je vključena v storitev »vse vključeno« in ga je organizator pridobil od nastanitvenega objekta.
Če naročnik ob rezervaciji ne doplača nastanitve s posebnimi značilnostmi (npr. balkon, pogled na morje, prva vrsta ipd.), je nameščen v eni od standardnih nastanitvenih enot, ki jih nudi nastanitveni objekt. Dodelitev enot je v pristojnosti nosilcev storitev v kraju samem (recepcija, mesto prevzema ključa ipd.) in organizator na to nima vpliva. Če z dodelitvijo niste zadovoljni, se nemudoma obrnite na recepcijo oziroma mesto prevzema ključa.
Naročnik lahko ob rezervaciji poda želje (npr. določena lega sobe, nadstropje, bližina morja ipd.), ki jih organizator posreduje objektu, ne more pa zagotoviti, da bodo te tudi izpolnjene. Objavljene slike nastanitvenih enot predstavljajo le primere bivanja, merilo predstavlja razpisano besedilo objavljeno na spletni strani www.adriamar.si.
Pri namestitvi v triposteljnih sobah je potrebno upoštevati, da gre največkrat za dvoposteljno sobo s pomožnim ležiščem. Pomožna ležišča so običajno manjše postelje (npr. raztegljiv kavč ali zložljiva postelja) in tako bolj primerne za spanje otrok in ne odraslih oseb. Nekateri hotelirji ob privolitvi naročnika sprejmejo v take sobe tudi dva otroka, vendar je v tem primeru drugi brez lastnega ležišča in reklamacije na udobje niso upoštevane.
VI. NAROČNIKOVA ODPOVED ALI SPREMEMBA ARANŽMAJA
Naročnik ima pravico, da lahko kadarkoli pred začetkom turističnega aranžmaja odstopi od pogodbe sklenjene z organizatorjem. Odpoved turističnega aranžmaja mora biti podana prijavnemu mestu v pisni obliki, drugače se odpoved ne upošteva. Za dan odpovedi se šteje dan, ko organizator naročniku ali pooblaščeni turistični agenciji pisno potrdi prejem odpovedi.
V primeru, če naročnik odpove turistični aranžma si TA Adriamar pridržuje pravico do povračila stroškov zaradi naročnikove odpovedi. Višina odpovednih stroškov je odvisna od preostalega časa do začetka turističnega aranžmaja in se zaračunava po posebni lestvici v odstotkih od celotne cene aranžmaja, ne glede na to, kakšen delež je bil plačan do dneva odpoved:
- do 30 dni pred dnevom začetka opravljanja storitve – 10 % cene aranžmaja;
- od 29 do 22 dni pred dnevom začetka opravljanja storitve – 30 % cene aranžmaja;
- od 21 do 15 dni pred dnevom začetka opravljanja storitve – 40 % cene aranžmaja;
- od 14 do 8 dni pred dnevom začetka opravljanja storitve – 80 % cene aranžmaja;
- od 7 dni do vključno dneva odhoda oziroma začetka opravljanja storitve – 100 % cene aranžmaja.
Ne glede na čas odpovedi TA Adriamar zadrži tudi morebitne premije zavarovanj in zaračuna administrativne stroške v višini 15 €.
Stroški odpovedi se lahko v posebnih primerih opredelijo tudi drugače, v takih situacijah je naročnik o višini stroškov seznanjen ob sklenitvi pogodbe.
Naročnik lahko po sklenitvi pogodbe spremeni ime ali število potnikov, nastanitev, datum potovanja, vendar le pod pogojem, da je taka sprememba možna brez odpovedi aranžmaja. V primeru, da je sprememba brez odpovedi možna, zaračuna TA Adriamar naročniku administrativne stroške v višini 15 €. V primerih, ko so stroški višji in nastanejo tudi stroški zaradi odpovedi in spremembe s strani izvajalcev pa TA Adriamar zahteva povrnitev dejanskih stroškov, ki so nastali zaradi spremembe in so lahko tudi višji od zgoraj navedenih. V primeru spremembe se upoštevajo prodajne cene, ki veljajo na dan spremembe. Kot sprememba potovanja se šteje vsaka sprememba, ki povzroči izpis nove pogodbe oz. napotnice/voucherja.
VII. ORGANIZATORJEVA ODPOVED ALI SPREMEMBA ARANŽMAJA
TA Adriamar si pridržuje pravico v celoti ali delno odstopiti od pogodbe, če zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ne more izpolniti pogodbe in o odstopu od pogodbe obvesti naročnika pred začetkom turističnega aranžmaja brez nepotrebnega odlašanja. TA Adriamar lahko odpove aranžma tudi v primeru, če se ne prijavi minimalno število potnikov, predvideno za posamezno vrsto aranžmaja, vendar najpozneje:
- 20 dni pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, daljših od šest dni;
- 7 dni pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, ki trajajo od dva do šest dni;
- 48 ur pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, krajših od dveh dni.
- za potovanje z avtobusom – najmanj 40 potnikov po avtobusu;
- za potovanje na rednih letalskih progah v Evropi – najmanj 20 potnikov v posamezni skupini;
- za potovanje na medcelinskih letalskih progah – najmanj 15 potnikov v posamezni skupini;
- za potovanje s posebnimi letali, vlaki ali hidrokrilnimi ladjami – najmanj 80 % zasedenosti le-teh.
TA Adriamar lahko odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od naročnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil s TA Adriamar, predvsem če se ugotovi, da je naročnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, naročnik pa o tem ni obvestil organizatorja.
TA Adriamar lahko zamenja po pogodbi dogovorjeno nastanitev, kar se lahko zgodi tudi šele na kraju samem, vendar le z nastanitvijo v objektu iste ali višje kategorije. Morebitna višja cena nastanitve ne bremeni naročnika. TA Adriamar mora o taki spremembi naročnika nemudoma obvestiti.
TA Adriamar ne more prevzeti odgovornosti za spremembe turističnega aranžmaja zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.
TA Adriamar ne odgovarja za zamude prevoznikov (trajekt, ladja, letalo, vlak ipd.), kakor tudi ne za spremembe programa, ki bi nastale kot posledica takšnih zamud.
VIII. ODGOVORNOST ORGANIZATORJA IN PRAVICA POTNIKA
V primeru insolventnosti vam TA Adriamar kot organizator, skladno z zakonodajo in zakonom o varstvu potrošnikov, posreduje osnovne informacije o veljavnem Garantnem pismu za zavarovanje likvidnostnih težav organizatorjev potovanj in podjetij, ki omogočajo povezane potovalne aranžmaje:
- Številka garantnega pisma in datum izdaje: TK49901731660 z dne 24.11.2020
- Izdajatelj jamstva (garant): Zavarovalnica Triglav, d.d., Miklošičeva 19, 1000 Ljubljana
- Predmet zavarovalnega jamstva: jamstvo za povračilo vseh plačil, ki so bila izvedena s strani potrošnika ali v njegovem imenu, če posamezne potovalne storitve niso bile izvedene zaredi likvidnostnih težav organizatorja potovanj. V navedenem primeru potrošnik pozove organizatorja potovanj, da v roku 48 ur zagotovi izpolnitev pogodbenih obveznosti in za to predloži ustrezno dokazilo. V kolikor po poteku navedenega roka obveznosti niso izpolnjene, potrošnik kontaktira asistenčni center, ki v nadaljnjih 72 urah zagotovi povračilo stroškov, skladno z jamstvom po veljavnem Garantnem pismu za zavarovanje likvidnostnih težav.
- Kontaktni naslov: Zavarovalnica Triglav, d.d. Dunajska cesta 22, 1000 Ljubljana, Enota za odnose s strankami, Asistenčno - storitveni center Telefonska številka: 080 2864, za klice iz tujine: ++386 2 222 2864
IX. OBVEZNOSTI NAROČNIKA
Naročnik je dolžan poskrbeti, da njegovi dokumenti in prtljaga ustrezajo carinskim, zdravstvenim in drugim predpisom države, v katero potuje. Naročnik, ki rezervira potovanje v tujino, mora imeti veljaven potni list ali drug ustrezen veljaven osebni dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Naročnik si je dolžan pred potovanjem pridobiti vizum za državo v katere potuje, in opraviti cepljena, ki so za to državo zahtevana. Dokumenti so skrb vsakega naročnika in zato organizator odklanja vsako odgovornost, če mora naročnik zaradi neurejenih dokumentov, zaradi izgube ali kraje dokumentov potovanje prekiniti ali ne more odpotovati.
Naročnik je dolžan spoštovati hišni red v gostinskih in hotelskih objektih ter dobronamerno delovati s predstavnikom organizatorja, kolikor ne upošteva svojih obveznosti, odgovarja za povzročeno škodo.
Naročnik je dolžan pred sklenitvijo pogodbe podrobno preučiti organizatorjev program, ki mu je na voljo v pisni ali v elektronski obliki.
Če naročnik ne upošteva svojih obveznosti, odgovarja organizatorju za povzročeno škodo, organizator pa odklanja vsakršno odgovornost za škodo, ki jo je potnik utrpel v takem primeru.
X. ODSTOPNINA (ZAVAROVANJE RIZIKA ODPOVEDI)
Ob prijavi lahko sklenete odstopnino (zavarovanje rizika odpovedi) za primer, da se zaradi določenih nepredvidljivih okoliščin potovanja ne bi mogli udeležili. Ob izpolnitvi pogojev lahko uveljavljate vračilo vplačane kupnine za vaš rezervirani aranžma do pričetka potovanja. Odstopnina (zavarovanje rizika odpovedi) velja v primeru nepričakovanega poslabšanja zdravstvenega stanja (ne velja za kronične bolezni in zdravstvena stanja, ki so obstajala že pred sklenitvijo zavarovanja) ali smrti v ožji družini (zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Osnovna odstopnina (zavarovalna premija) je odvisna od cene aranžmaja in števila potnikov. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine, oziroma, da odstopnina ni mogoča. Sporazum o odstopnini se lahko sklene samo ob potrditvi rezervacije. Za zavarovanje veljajo pogoji iz klavzule o zavarovanju rizika odpovedi z izbrano zavarovalnico, s katerimi se potnik seznani ob sklenitvi zavarovanja.
Naročnik ima iz naslova vplačane odstopnine (odpovednega rizika) pravico do povračila vplačanega zneska za pogodbeno dogovorjene turistične storitve, zmanjšanega za administrativne stroške v višini 15 € na prijavo in vplačano odstopnino. Adriamar ne odgovarja za stroške načrtovanja potovanja (npr. stroški cepljenja, vizum, potni stroški, ipd…).
Odpoved potovanja mora naročnik javiti Adriamaru takoj in to obvezno v pisni obliki, v 24 urah od nastanka enega od vzrokov odpovedi, oziroma najkasneje 2 uri pred odhodom na potovanje.
Potek in čas reševanja škodnega primera je v pristojnosti zavarovalnice, pri kateri je bilo sklenjeno zavarovanje.
Več informacij je na voljo na povezavi Zavarovanje rizika odpovedi.
XI. POSEBNA DOLOČILA ZAKONA O VARSTVU POTROŠNIKOV
Izvlečki iz Zakona o varstvu potrošnikov, ki se nanašajo na organizacijo turističnih aranžmajev:
Odpoved potovanja zaradi premajhnega števila prijavljenih |
Glej točko VII. teh Splošnih pogojev in določil |
Dvig cene-zaradi spremembe cene goriv, tarif, menjalnih tečajev |
20 dni pred odhodom, možnost odstopa, če je povišanje cene višje od 10% aranžmaja |
Rok za reklamacijo |
2 meseca od zaključka potovanja |
Odgovor na reklamacijo |
8 dni po prejemu reklamacije |
Menjava stranke na željo stranke |
8 dni pred odhodom, če je sprememba možna, na stroške stranke |
XII. REKLAMACIJE IN REŠEVANJE PRITOŽB
Če naročnik oziroma gost s storitvami v namestitvenem objektu ni zadovoljen, mora nepravilnosti oziroma pomanjkljivosti grajati na kraju samem neposrednemu izvajalcu oziroma ponudniku storitev (recepcija ali drugi kraj prijave in/ali prevzema ključa). Gost je dolžan pri odpravljanju vzroka težave sodelovati z izvajalcem oziroma ponudnikom storitve z dobrim namenom. Če gost ne sprejme ponujene rešitve, ki ustreza vplačanim storitvam po programu, TA Adriamar ne bo upoštevala kasnejših zahtev za povrnitev škode ali znižanje cene potovanja.
Če nepravilnosti ni bilo mogoče odpraviti, je gost dolžan od izvajalca storitev (npr. hotelir) zahtevati pisno potrditev pomanjkljivosti. Po vrnitvi s potovanja mora naročnik v zakonskem roku poslati pisno pritožbo s priporočeno pošto na naslov: Adriamar d.o.o., Slovenska cesta 55, 1000 Ljubljana ali elektronsko na [email protected], ter priložiti dokaze, ki bodo dokazovali utemeljenost pritožbe (obvezno pisno potrdilo s podpisom izvajalca oz. ponudnika storitve, fotografije, morebitne račune zaradi dodatnih stroškov ipd.). Organizator je dolžan prvič pisno odgovoriti potniku v 8 dneh po prejemu pritožbe, dokončno pa v primernem roku, potrebnem za pridobitev informacij o vzroku pritožbe pri ponudniku oz. izvajalcu storitve; oziroma, v času, ki je potreben, da pridobi informacije od tretjih oseb v skladu z 892. členom Obligacijskega zakonika. Dokler organizator ne izda odgovora na reklamacijski zahtevek potnika, se potnik odreka posredovanju pritožbe tretjim osebam in pristojnim institucijam ali dajanju informacij medijem in drugim javnostim. Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo lahko vsak potnik sam v svojem imenu ali pa za to pisno pooblasti tretjo osebo. Pooblastilo mora biti priloženo reklamaciji, sicer TA Adriamar take reklamacije ne bo obravnavala.
Če TA Adriamar ni organizator potovanja, bo zahtevek naročnika takoj posredoval organizatorju.
V primeru, da bi bila po vsebini sodeč pritožba lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), gost pa ni grajal napake na kraju samem in o nepravilnosti ni obvestil zgoraj navedenih oseb, se šteje, da se je naročnik strinjal s tako opravljeno storitvijo storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij z zahtevo po znižanju cene storitve oziroma plačilu škode.
XIII. UPORABA PODATKOV
Adriamar vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da naročnik s prijavo na turistični aranžma pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave, neposredno trženje in obveščanja o ponudbi. Če naročnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na turistični aranžma.
XIV. KONČNA DOLOČILA
Ti splošni pogoji veljajo od dne njihovega sprejetja in učinkujejo v vseh pogodbenih razmerjih, sklenjenih po njihovem sprejemu. V primeru spora med strankami je pristojno sodišče v Ljubljani.
ADRIAMAR, podjetje za turizem in trgovino, d.o.o.
Slovenska cesta 55, SI-1000 Ljubljana
Ljubljana, 24. november 2020
POSEBNI POGOJI IN NAVODILA ZA TURISTIČNE ARANŽMAJE
Ti posebni pogoji veljajo za določene posamezno naštete turistične aranžmaje v tistem delu, ki se razlikuje od splošnih pogojev in navodil za turistične aranžmaje, drugače veljajo tudi za te aranžmaje splošni pogoji za turistične aranžmaje in navodila oz. določilo v posameznem programu, če je tam drugače določeno.
I. ZA ARANŽMAJE, KJER ADRIAMAR NI ORGANIZATOR POTOVANJA
V primerih, da Adriamar ni organizator potovanja, nastopa v vlogi posrednika. Šteje se, da Adriamar prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. V teh primerih podaja prejete informacije s strani organizatorja potovanja naročniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila prijavnine in dokončnega plačila (roki) ter morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji drugega organizatorja. Takšni programi so posebej označeni, ustrezna označba je podana tudi na potrdilu o potovanju. Morebitno reklamacijo rešuje organizator potovanja.
II. TELEFONSKA PRODAJA TURISTIČNIH ARANŽMAJEV
V primeru telefonske prodaje turističnih aranžmajev se pogodba šteje za sklenjeno z dogovorom o plačilu in s posredovanjem osebnih podatkov potnika ter ostalih udeležencev. Potnik je dolžan v tem primeru plačati naročeno storitev na podlagi naknadno poslanega računa v roku 3 dni od izvršene prijave, razen, če ni določeno drugače. V primeru, da potnik ne plača v tem roku, se šteje, da pogodba ni bila sklenjena. Šteje se, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev in ponudbe tisti trenutek, ko je telefonsko naročil turistični aranžma oziroma potovanja.
III. INTERNETNA PRODAJA TURISTIČNIH ARANŽMAJEV
V primeru naročila oz. prodaje turističnega aranžmaja prek interneta, veljajo splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje in posebni pogoji poslovanja ter ponudba, objavljeni na spletni strani www.adriamar.si oziroma na internetni strani posrednika. V primeru, da si določila teh splošnih pogojev in navodil za turistične aranžmaje in določila posebnih pogojev oziroma ponudbe, objavljene na internetni strani nasprotujejo, veljajo določila, objavljena na internetni strani. Šteje se, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev in navodil tisti trenutek, ko je naročil posamezno storitev podjetja Adrimar d.o.o. prek interneta. Potnik je dolžan v tem primeru plačati naročeno storitev na podlagi poslanega računa v roku 3 dni od izvršene prijave, razen, če ni določeno drugače. V primeru, da v navedenem roku storitev ni plačana, se šteje, da ni bila nikoli naročena.
IV. V PRIMERU NAMESTITVE V APARTMAJIH
Če v dokumentih ni navedeno drugače, se lahko v rezervirani apartmajski objekt oziroma posamezni apartma, nastanite po 16.00 na dan pričetka posameznega aranžmaja. Zadnji dan posameznega aranžmaja je potrebno apartma izprazniti oziroma zapustiti do 10.00 ure. Skladno z razpoložljivostjo in ob predhodnem dogovoru z mestom prevzema ključa (npr. lokalna agencija, recepcija) lahko ure prihoda in odhoda prilagodite, pri čemer je potrebno upoštevati, da je za daljše bivanje običajno potrebno doplačilo, ki se uredi v kraju samem.
V. POTOVANJA Z OTROKI
V posameznih primerih, določenih s posameznim programom turističnega aranžmaja, je lahko določeno, da imajo mladoletni otroci do starosti določene s tem istim programom, ki potujejo v spremstvu dveh odraslih oseb, popuste na posamezne storitve iz sklopa celotnega turističnega aranžmaja ali na celotni turistični aranžma. Pogoji in višina posameznega popusta so določeni v vsakem posameznem programu turističnega aranžmaja. V kolikor v posameznem programu niso predvideni posebni popusti za mladoletne osebe, ki potujejo v spremstvu odraslih oseb, pomeni, da ta turistični aranžma ne predvideva tovrstnih posebnih popustov. Vsak otrok, ne glede na starost in višino morebitnih popustov, mora biti naveden na potovalnem dokumentu in mora imeti veljavne dokumente, potrebne za morebiten vstop v tuje države, kamor potuje. V primeru, da otrok ni naveden na potovalnem dokumentu oziroma voucherju za posamezni turistični aranžma, se šteje, da ta otrok nima pravice potovati v okviru tega turističnega aranžmaja.
VI. POČITNICE V ZADNJEM HIPU ali LAST MINUTE ARANŽMAJI, NO NAME NAMESTITVE IN ECONOMY SOBE
Pri ponudbi »last minute« oziroma počitnice v zadnjem hipu, gre za zadnje proste turistične aranžmaje. Ena od značilnosti last minute aranžmajev je, da so zaradi kratkega časa do odhoda ugodnejši, vendar gre tovrstni nastanitvi računati tudi na namestitvene enote, ki so lahko skromnejše od redne ponudbe.
Pri ponudbi »No name« (imenovano lahko tudi ruleta), je ime hotela navadno znano šele ob prihodu v kraj letovanja. To pomeni, da izbira lege objekta, sobe in tipa sobe ni možna; za te aranžmaje jamči organizator potovanja zgolj kategorijo objekta (po uradni nacionalni kategorizaciji) ter vplačano storitev v objektu (najem, nočitev, polpenzion, all inclusive…).
Pri ponudbi sob »economy« (imenovano lahko tudi best price, promo, low cost sobe), izbira tipa sobe ni možna, saj gre za najugodnejše enote, ki jih ima v ponudbi hotelir oz. ponudnik. Za te aranžmaje jamči organizator potovanja zgolj izbrani nastanitveni objekta ter storitev v objektu (najem, nočitev, polpenzion, all inclusive…).
V primeru rezervacije turističnih aranžmajev last minute, no name in economy, naj naročnik upošteva, da je nastanitev možna tudi na slabših lokacijah (mestni hotel/objekt, večja oddaljenost od plaže, bližina gradbišča…), tudi sobe se večkrat nahajajo na slabši lokaciji oz. so skromneje opremljene (pogled na parkirišče, nad kuhinjo, ob dvigalu, nad diskoteko, nad skupnimi prostori …). Prav tako ni možna izbira tipov ležišč, ki so lahko ločena ali zakonsko ležišče (glede na razporeditev hotelirja). V primeru rezervacije več sob organizator potniku ne jamči nastanitve v istem objektu, saj gre večkrat za prodajo zadnjih sob v posameznem objektu, prav tako ne zagotavlja, da bodo sobe v primeru nastanitve v enakem objektu v isti stavbi oz. skupaj.
VII. ZA ARANŽMAJE, KJER ADRIAMAR NI ORGANIZATOR POTOVANJA
V primerih, da Adriamar ni organizator potovanja, nastopa v vlogi posrednika. Šteje se, da Adriamar prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. V teh primerih podaja prejete informacije s strani organizatorja potovanja naročniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila prijavnine in dokončnega plačila (roki) ter morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji drugega organizatorja. Takšni programi so posebej označeni, ustrezna označba je podana tudi na potrdilu o potovanju. Morebitno reklamacijo rešuje organizator potovanja.
ADRIAMAR, podjetje za turizem in trgovino, d.o.o.
Slovenska cesta 55, SI-1000 Ljubljana
Ljubljana, 24. november 2020
Če naročnik oziroma gost s storitvami v namestitvenem objektu ni zadovoljen, mora nepravilnosti oziroma pomanjkljivosti grajati na kraju samem neposrednemu izvajalcu oziroma ponudniku storitev (recepcija ali drugi kraj prijave in/ali prevzema ključa). Gost je dolžan pri odpravljanju vzroka težave sodelovati z izvajalcem oziroma ponudnikom storitve z dobrim namenom. Če gost ne sprejme ponujene rešitve, ki ustreza vplačanim storitvam po programu, TA Adriamar ne bo upoštevala kasnejših zahtev za povrnitev škode ali znižanje cene potovanja.
Če nepravilnosti ni bilo mogoče odpraviti, je gost dolžan od izvajalca storitev (npr. hotelir) zahtevati pisno potrditev pomanjkljivosti. Po vrnitvi s potovanja mora naročnik v zakonskem roku poslati pisno pritožbo s priporočeno pošto na naslov: Adriamar d.o.o., Slovenska cesta 55, 1000 Ljubljana ali elektronsko na [email protected], ter priložiti dokaze, ki bodo dokazovali utemeljenost pritožbe (obvezno pisno potrdilo s podpisom izvajalca oz. ponudnika storitve, fotografije, morebitne račune zaradi dodatnih stroškov ipd.). Organizator je dolžan prvič pisno odgovoriti potniku v 8 dneh po prejemu pritožbe, dokončno pa v primernem roku, potrebnem za pridobitev informacij o vzroku pritožbe pri ponudniku oz. izvajalcu storitve; oziroma, v času, ki je potreben, da pridobi informacije od tretjih oseb v skladu z 892. členom Obligacijskega zakonika. Dokler organizator ne izda odgovora na reklamacijski zahtevek potnika, se potnik odreka posredovanju pritožbe tretjim osebam in pristojnim institucijam ali dajanju informacij medijem in drugim javnostim. Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo lahko vsak potnik sam v svojem imenu ali pa za to pisno pooblasti tretjo osebo. Pooblastilo mora biti priloženo reklamaciji, sicer TA Adriamar take reklamacije ne bo obravnavala.
Če TA Adriamar ni organizator potovanja, bo zahtevek naročnika takoj posredoval organizatorju.
V primeru, da bi bila po vsebini sodeč pritožba lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), gost pa ni grajal napake na kraju samem in o nepravilnosti ni obvestil zgoraj navedenih oseb, se šteje, da se je naročnik strinjal s tako opravljeno storitvijo storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij z zahtevo po znižanju cene storitve oziroma plačilu škode.
XIII. UPORABA PODATKOV
Adriamar vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da naročnik s prijavo na turistični aranžma pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave, neposredno trženje in obveščanja o ponudbi. Če naročnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na turistični aranžma.
XIV. KONČNA DOLOČILA
Ti splošni pogoji veljajo od dne njihovega sprejetja in učinkujejo v vseh pogodbenih razmerjih, sklenjenih po njihovem sprejemu. V primeru spora med strankami je pristojno sodišče v Ljubljani.
ADRIAMAR, podjetje za turizem in trgovino, d.o.o.
Slovenska cesta 55, SI-1000 Ljubljana
Ljubljana, 24. november 2020
POSEBNI POGOJI IN NAVODILA ZA TURISTIČNE ARANŽMAJE
Ti posebni pogoji veljajo za določene posamezno naštete turistične aranžmaje v tistem delu, ki se razlikuje od splošnih pogojev in navodil za turistične aranžmaje, drugače veljajo tudi za te aranžmaje splošni pogoji za turistične aranžmaje in navodila oz. določilo v posameznem programu, če je tam drugače določeno.
I. ZA ARANŽMAJE, KJER ADRIAMAR NI ORGANIZATOR POTOVANJA
V primerih, da Adriamar ni organizator potovanja, nastopa v vlogi posrednika. Šteje se, da Adriamar prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. V teh primerih podaja prejete informacije s strani organizatorja potovanja naročniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila prijavnine in dokončnega plačila (roki) ter morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji drugega organizatorja. Takšni programi so posebej označeni, ustrezna označba je podana tudi na potrdilu o potovanju. Morebitno reklamacijo rešuje organizator potovanja.
II. TELEFONSKA PRODAJA TURISTIČNIH ARANŽMAJEV
V primeru telefonske prodaje turističnih aranžmajev se pogodba šteje za sklenjeno z dogovorom o plačilu in s posredovanjem osebnih podatkov potnika ter ostalih udeležencev. Potnik je dolžan v tem primeru plačati naročeno storitev na podlagi naknadno poslanega računa v roku 3 dni od izvršene prijave, razen, če ni določeno drugače. V primeru, da potnik ne plača v tem roku, se šteje, da pogodba ni bila sklenjena. Šteje se, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev in ponudbe tisti trenutek, ko je telefonsko naročil turistični aranžma oziroma potovanja.
III. INTERNETNA PRODAJA TURISTIČNIH ARANŽMAJEV
V primeru naročila oz. prodaje turističnega aranžmaja prek interneta, veljajo splošni pogoji in navodila za turistične aranžmaje in posebni pogoji poslovanja ter ponudba, objavljeni na spletni strani www.adriamar.si oziroma na internetni strani posrednika. V primeru, da si določila teh splošnih pogojev in navodil za turistične aranžmaje in določila posebnih pogojev oziroma ponudbe, objavljene na internetni strani nasprotujejo, veljajo določila, objavljena na internetni strani. Šteje se, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev in navodil tisti trenutek, ko je naročil posamezno storitev podjetja Adrimar d.o.o. prek interneta. Potnik je dolžan v tem primeru plačati naročeno storitev na podlagi poslanega računa v roku 3 dni od izvršene prijave, razen, če ni določeno drugače. V primeru, da v navedenem roku storitev ni plačana, se šteje, da ni bila nikoli naročena.
IV. V PRIMERU NAMESTITVE V APARTMAJIH
Če v dokumentih ni navedeno drugače, se lahko v rezervirani apartmajski objekt oziroma posamezni apartma, nastanite po 16.00 na dan pričetka posameznega aranžmaja. Zadnji dan posameznega aranžmaja je potrebno apartma izprazniti oziroma zapustiti do 10.00 ure. Skladno z razpoložljivostjo in ob predhodnem dogovoru z mestom prevzema ključa (npr. lokalna agencija, recepcija) lahko ure prihoda in odhoda prilagodite, pri čemer je potrebno upoštevati, da je za daljše bivanje običajno potrebno doplačilo, ki se uredi v kraju samem.
V. POTOVANJA Z OTROKI
V posameznih primerih, določenih s posameznim programom turističnega aranžmaja, je lahko določeno, da imajo mladoletni otroci do starosti določene s tem istim programom, ki potujejo v spremstvu dveh odraslih oseb, popuste na posamezne storitve iz sklopa celotnega turističnega aranžmaja ali na celotni turistični aranžma. Pogoji in višina posameznega popusta so določeni v vsakem posameznem programu turističnega aranžmaja. V kolikor v posameznem programu niso predvideni posebni popusti za mladoletne osebe, ki potujejo v spremstvu odraslih oseb, pomeni, da ta turistični aranžma ne predvideva tovrstnih posebnih popustov. Vsak otrok, ne glede na starost in višino morebitnih popustov, mora biti naveden na potovalnem dokumentu in mora imeti veljavne dokumente, potrebne za morebiten vstop v tuje države, kamor potuje. V primeru, da otrok ni naveden na potovalnem dokumentu oziroma voucherju za posamezni turistični aranžma, se šteje, da ta otrok nima pravice potovati v okviru tega turističnega aranžmaja.
VI. POČITNICE V ZADNJEM HIPU ali LAST MINUTE ARANŽMAJI, NO NAME NAMESTITVE IN ECONOMY SOBE
Pri ponudbi »last minute« oziroma počitnice v zadnjem hipu, gre za zadnje proste turistične aranžmaje. Ena od značilnosti last minute aranžmajev je, da so zaradi kratkega časa do odhoda ugodnejši, vendar gre tovrstni nastanitvi računati tudi na namestitvene enote, ki so lahko skromnejše od redne ponudbe.
Pri ponudbi »No name« (imenovano lahko tudi ruleta), je ime hotela navadno znano šele ob prihodu v kraj letovanja. To pomeni, da izbira lege objekta, sobe in tipa sobe ni možna; za te aranžmaje jamči organizator potovanja zgolj kategorijo objekta (po uradni nacionalni kategorizaciji) ter vplačano storitev v objektu (najem, nočitev, polpenzion, all inclusive…).
Pri ponudbi sob »economy« (imenovano lahko tudi best price, promo, low cost sobe), izbira tipa sobe ni možna, saj gre za najugodnejše enote, ki jih ima v ponudbi hotelir oz. ponudnik. Za te aranžmaje jamči organizator potovanja zgolj izbrani nastanitveni objekta ter storitev v objektu (najem, nočitev, polpenzion, all inclusive…).
V primeru rezervacije turističnih aranžmajev last minute, no name in economy, naj naročnik upošteva, da je nastanitev možna tudi na slabših lokacijah (mestni hotel/objekt, večja oddaljenost od plaže, bližina gradbišča…), tudi sobe se večkrat nahajajo na slabši lokaciji oz. so skromneje opremljene (pogled na parkirišče, nad kuhinjo, ob dvigalu, nad diskoteko, nad skupnimi prostori …). Prav tako ni možna izbira tipov ležišč, ki so lahko ločena ali zakonsko ležišče (glede na razporeditev hotelirja). V primeru rezervacije več sob organizator potniku ne jamči nastanitve v istem objektu, saj gre večkrat za prodajo zadnjih sob v posameznem objektu, prav tako ne zagotavlja, da bodo sobe v primeru nastanitve v enakem objektu v isti stavbi oz. skupaj.
VII. ZA ARANŽMAJE, KJER ADRIAMAR NI ORGANIZATOR POTOVANJA
V primerih, da Adriamar ni organizator potovanja, nastopa v vlogi posrednika. Šteje se, da Adriamar prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. V teh primerih podaja prejete informacije s strani organizatorja potovanja naročniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila prijavnine in dokončnega plačila (roki) ter morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji drugega organizatorja. Takšni programi so posebej označeni, ustrezna označba je podana tudi na potrdilu o potovanju. Morebitno reklamacijo rešuje organizator potovanja.
ADRIAMAR, podjetje za turizem in trgovino, d.o.o.
Slovenska cesta 55, SI-1000 Ljubljana
Ljubljana, 24. november 2020